برخي افراد سه برابر سريعتر از سايرين پير مي‌شوند

برخي افراد سه برابر سريعتر از سايرين پير مي‌شوند
تحقيقات نشان مي‌دهد كه برخي سه برابر سريعتر از افراد هم سن خود به پيري مي‌رسند.
محققان آمريكايي با بررسي گروهي از افراد 38 ساله به اين نتيجه رسيدند كه سن بيولوژيكي اين افراد از 28 تا 61 سال متفاوت است.


محققان دانشگاه دوك، 18 مقياس را براي تعيين اين كه يك فرد با چه سرعتي پير مي‌شود معرفي كردند كه به بررسي وضعيت كليه، كبد، شش‌ها و عملكرد سيستم ايمني بدن مي‌پرداخت و ميزان متابوليسم، سطح كلسترول، سلامت قلبي عروقي، عملكرد شش‌ها و طول تلومر – كلاهك حفاظتي انتهاي كروموزم‌ها- را مورد بررسي قرار مي‌داد.


محققان، 871 نفر را در يك مطالعه طولاني تحت نظر قرار دادند و سرعت بالارفتن سن آنها را با اندازه‌گيري 18 نشانگر زيستي در زماني كه اين افراد 26، 32 و 38 ساله بودند مطالعه كردند. در بيشتر شركت‌كننده‌ها سن زيستي با سن زماني يكسان بود، اما برخي افراد سه برابر سريعتر از ديگران وارد فرآيند پيري مي‌شدند در حالي كه برخي ظرف دوره هشت ساله از نظر زيستي هيچ افزايش سني نداشتند.


محققان ميگويند افرادي كه با سرعت زياد پير مي‌شوند، حتي قبل از اين كه به ميانسالي برسند توانايي‌هاي فيزيكي و ذهني كمتري دارند و مغزشان سريعتر از ديگران پير مي‌شود. اين افراد در خوداظهاري‌ها سلامت خود را بدتر ارزيابي كرده و پيرتر به نظر مي‌رسند.
در هر حال محققان تاكيد مي‌كنند كه پير شدن ارتباط زيادي با ژنتيك ندارد. همان‌طور كه مطالعات دوقلوها نشان داده‌ است حدود 20 درصد از فرآيند پيري مي‌تواند به ژن‌ها ارتباط داشته ‌باشد. محققان اميدوارند كه پزشكي بتواند روند پيرشدن انسان‌ها را آهسته كرده و موجب شود افراد سال‌هاي سالم‌تر و فعال‌تري را در زندگي تجربه كنند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.