حذف رمز فايل‌هاي PDF با كروم

حذف رمز فايل‌هاي PDF با كروم



حفاظت فايلهاي pdf،برداشتن رمز فايل پي‌دي‌اف

برداشتن رمز عبور از فايل هاي پي دي اف

 

رمزگذاري روي فايل‌هاي پي‌دي‌اف به مالك فايل اين امكان را مي‌دهد از محتواي موجود در فايل حفاظت كند، همچنين گاهي نيز افرادي كه اين فايل‌ها را منتشر مي‌كنند با قرار دادن رمز روي آن سعي مي‌كنند نشاني سايت يا هر عبارت ديگري را به كاربران معرفي كنند. ممكن است شما نيز يكي از اين فايل‌ها را در اختيار داشته باشيد و براي مشاهده‌ محتواي آن نيازمند وارد كردن رمز باشيد.

 

اين شرايط مشكل‌ساز در حالت‌هاي مختلفي براي شما پديدار مي‌شود. اول اين‌كه شما براي هربار مشاهده‌ محتواي فايل موجود ‌بايد رمز آن را وارد كنيد و حالت ديگر اين‌كه ممكن است بخواهيد فايل موردنظر را براي فرد ديگري ارسال كنيد، اما قصد نداشته باشيد فايل رمزگذاري شده را در اختيار آن فرد قرار دهيد يا نخواهيد او را نيز از عبارت رمز مطلع كنيد. (به‌عنوان مثال ممكن است نخواهيد آدرس سايت انتشاردهنده‌ فايل افشا شود) همچنين توجه داشته باشيد زماني كه محتواي فايل‌هاي پي‌دي‌اف با رمز عبور حفاظت مي‌شود، امكان جستجو در محتوا نيز وجود ندارد و نرم‌افزارهايي كه به جستجو در محتواي اين فايل‌ها روي هارد‌ديسك شما مي‌پردازند نيز قادر به جستجو درون اين فايل‌ها نخواهند بود.

 

در اين شرايط نرم‌افزارهاي متعددي براي برداشتن رمز از روي فايل پي‌دي‌اف طراحي شده‌، اما اگر به هيچ نرم‌افزاري دسترسي نداشته باشيد نيز مي‌توانيد به كمك مرورگر كروم روي هر دستگاهي اعم از تلفن‌هاي همراه هوشمند، تبلت و رايانه اين كار را انجام دهيد.

 

روش انجام كار بسيار ساده است:
1- مرورگر كروم را اجرا كنيد.

 

2- فايل پي‌دي‌اف رمزنگاري شده را با عمليات كشيدن و رها كردن به مرورگر كروم منتقل كنيد. (به هر روش ديگر نيز مي‌توانيد فايل را در مرورگر فراخواني كنيد)

 

3- رمز مورد نياز براي مشاهده‌ محتواي فايل را وارد كنيد.

 

4- به منوي File مراجعه كرده و گزينه‌ Print را انتخاب كنيد.

 

5- از فهرست چاپگرهاي موجود گزينه‌ Save as PDF را انتخاب كرده و در نهايت روي save كليك كنيد.

 

6- اكنون فايل جديد شما بي‌نياز از رمز است و مي‌توانيد آن را به‌جاي فايل اصلي روي دستگاه خود ذخيره كرده يا براي دوستانتان ارسال كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.